COVID-19 CAIXABANK: DAVANT LES MESURES INTOLERABLES DE LA DIRECCIÓ, LA UGT EXIGIM EL TANCAMENT D’OFICINES I MÍNIM DE PERSONES EXPOSADES AL RISC

Desde UGT considerem absolutament intolerables les noves mesures adoptades  per la dirección de Caixabank per aquest dilluns vinent.

Entenem que, el RD estableix com a serveis esencials els serveis financer para garantir la liquiditat a tots els ciutadanst durant tot el període, i per tant, haurem de tenir oficines obertes, però, como acava d’informar el president del Govern, amb la premissa mínim indispensable, per posar en risc a les mínimes persones possibles, empleats/des i clients.

A priori, volem deixar clar que ser considerats com un servei essencial significa prestar aquests serveis absolutament indispensables que en aquests moments pugui precisar la societat, no significa aprofitar el moment que viu la societat per a aconseguir objectius comercials. No consentirem que es realitzin comunicacions intolerables de comandaments intermedis que donin qualsevol mena d’indicació comercial, ni que es faci referència a campanyes i a reptes.

Tenint en compte tot això, entenem que cal buscar el punt òptim en una sèrie de qüestions per garantir el servei necessari i suficient i protegir al màxim de persones:

  • Minimitzar el nombre d’oficines que hem de mantenir obertes per zones geogràfiques. És a dir, que amb l’àmplia xarxa d’oficines que tenim, podem mantenir menys oficines obertes i que l’oficina que mantinguem oberta abasti més territori a la rodona: (que abasti més carrers o barris en poblacions grans; o tota la població en poblacions més petites; i fins i tot tancar aquelles oficines de poblacions molt petites que puguin dirigir-se a una altra oficina de població próxima)
  • Minimitzar el nombre d’empleats en cada oficina ha de ser el mínim, per a exposar el mínim d’empleats al risc.
  • Horari reduït d’atenció al públic. El temps indispensable per garantir el servei per tenir les mínimes hores d’exposició al risc.Exigim que per prestar aquests serveis d’urgència es compleixin els següents requisits:

 

  • Els empleats que prestin els seus serveis durant aquest temps no poden ser col·lectiu de risc (majors de 60 anys, hipertensió arterial, diabetis, malalties cardiovasculars, malalties pulmonars cròniques, càncer, inmunodeficiències, embarassades) ni tenir obligacions ineludibles de cura de familiars dependents ni fills menors.
  • Es treballarà amb la porta tancada com a primer element de contenció i prevenció.
  • En el supòsit que algun empleat o empleada detecti símptomes del COVID-19, es retiraran al seu domicili tots els empleats que hagin treballat junts en aquesta oficina durant 14 dies fins a disposar de confirmació del test. Es procedirà al tancament preventiu per realitzar treballs de desinfecció i fins que es decreti l’aixecament de l’estat d’alarma o es controli el focus del contagi.
  • Que s’estableixi una compensació per toxicitat, per l’exposisicó al riscd e contagi, suposant aquest, un risc excepcional per la salut del treballdor. aquest compensació serà econòmica i a més en dies de lliure disposicó a raó d e10 dies per cada 15 dies de servei en estat d’alarma, a gaudir enguany, acumulables a vacances o altres permisos, o el seu equivalent en una compnesació económica per la que es tindrà en compte la seva base salarial..
  • Restricció en l’accés a l’oficina a un màxim de 2 persones alhora, i reserva de dret d’admissió per les persones amb símptomes evidents de malalties respiratòries, i donant prioritat a la cita prèvia.
  • Paralització de l’activitat comercial i quadre de vndes pels empleats que hagin d’atendre els serveis bàsics de la xarxa. L’aplicació d’un procediment sancionador per a qui incompleixi aquest requisit.
  • Comunicació expressa a tots els clients de l’entitat amb directrius concretes de seguretat i prevenció en les instal·lacions de l’empresa.
  • Prioritzar l’externalizació de les tasques de manipulació i càrrega de caixers en tots aquells supòsits que sigui posible.

Tanmateix, considerem que és absolutament necessari i així ho exigim a l’empresa, disposar prèviament per poder realitzar aquest servei amb seguretat pels empleats/des i clients, de:

• EPIs (elements de protecció individuals): màscares, guants i gels desinfectants
• Rètols, indicacions i senyalitzacions de seguretat que han de seguir els clients.
• Elements de neteja per a cada lloc en actiu: drap, esprai
desinfectant.
• Intensificar la neteja de l’oficina i dels caixers.

 

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.