Comunicat Conjunt – 4a Reunió ERO

SINDICATS

ERO 2021: Presentació Pla de Recol·locació Externa

Cínica operació de marketing que tan sols pretén maquillar el desmesurat nombre d’acomiadaments que pretenden dur a terme en el major ERO del sigle XXI.

En la reunió celebrada aquest matí, ultima del període informal, la direcció ha presentat les línies generals del pla de recol·locació externa (outplacement). Un pla que suscita més ombres que no pas llums.

Pretenen demostrar un major compromís moral i humà cap al conjunt de l’entitat, però tan sols es queda en una rentada d’imatge (play ) que busca reduir la conflictivitat tractant de donar a entendre que no es desentenen completament del treballador afectat per l’acomiadament. Pretenen convèncer que un procés traumàtic pot acabar convertint-se en una oportunitat per a fer un salt laboral, per a redefinir el futur laboral dels afectats.

Els plans de recol·locació externa són una obligació legal per a les empreses quan l’acomiadament col·lectiu afecta a més de 50 treballadors. La finalitat és mantenir als treballadors en el mercat de treball el major temps possible, evitant la seva expulsió indeguda d’aquest.

L’entitat es compromet a aconseguir una ocupació estable al 100% dels empleats que abandonin el seu lloc de treball i vulguin reincorporar-se al mercat laboral. No obstant això, no concreta ni el seu contingut ni la seva forma més enllà de les generalitats pròpies d’aquests plans.

Estan generant falses expectatives de recol·locació, doncs, en l’actual situació de crisi sanitària i econòmica juntament amb la reestructuració que s’aquesta duent a terme en el sector financer (amb forts ajustos de personal i tancaments d’oficines), serà molt complicat trobar treball per als qui siguin acomiadats, encara que comporti el canviar de sector d’activitat o de població de residència.

Lee Hecht Harison (Adecco)i Randstand seranles companyies contractades per a desenvolupar aquest programa de recol·locació.

El que hauria de proposar la direcció és:

· Ofertes de recol·locació en empreses del grup amb la fórmula de l’excedència a empresas del grup.

· Reubicació:

•  Increment de les places de soport.
  • Creació de figures de soport operatiu per a les oficines Store, Business i InTouch seguint el model dels centres d’empresa.

PROPOSTA UNITÀRIA DELS SINDICATS

• Homologació de les condicions laborals de tota la plantilla integrada
  • Retirada de l’art. 41, per a negociar sense els condicionants de la norma legal.
  • Voluntarietat absoluta en les sortides, ha de quedar establert el nombre d’afectats en funció del nombre de sol·licituts voluntàries rebudes.
  • Període d’execució de les desvinculacions de 3 anys.

De la mateixa forma, #Junts, hem presentat la nostra proposta d’indemnitzacions per a les sortides:

• Grup A: Treballadors nascuts al 1969 i anteriors 70% de salari brut anual dels últims 12 mesos.
  • Grup B: Treballadors nascuts al 1970, 1971 i 1972 65% de salari brut anual dels últims 12 mesos.
  • Grup C: Resta de Treballadors 50 dies per any treballat, amb un mínim de 36 mensualitats.

Pagament del Conveni Especial de la Seguretat Social, revalorizable, fins a la data de jubilació per als grups A i B, a més a més d’aportació al pla de pensions d’empleats, i el manteniment de la pòlissa sanitària, així com de la resta de beneficis socials i condicions financeres.

INICI DEL PERÍODE FORMAL DE NEGOCIACIÓ

Última reunió del període informal de consultes establert a l’empara de la disposició addicional cinquena del Conveni Col·lectiu. La decisió de la direcció de passar al període formal, deixa clara la seva falta de predisposició a buscar fórmules que permetin minimitzar l’impacte en el volum d’ocupació.

S’inicia per tant, un període màxim de negociació de 30 dies naturals, segons fixa la llei, per a arribar a un acord o per a l’aplicació unilateral per part de la direcció. La pròxima reunió està fixada per a dimarts vinent dia 11, serà la primera del període formal.

#Acció5deMAIG

Com a continuació de les accions de mobilització i protesta, tots els sindicats #Junts, ens hem dirigit a la Fundació Bancària “la Caixa” i al FROB en la seva condició de primer i segon accionistes de l’Entitat, instant-los que s’involucrin activament per a frenar aquest procés salvatge i injustificat, així com perquè votin en sentit contrari a les pujades salarials dels directius proposades en la pròxima Junta General d’Accionistes.

En els següents enllaços pots descarregar les Cartes dirigides a:

tisores ERO21

El teu suport i participació en les accions i mobilitzacions és molt important perquè #Junts fem més pressió. Segueix atent a les pròximes accions cojuntes previstes:

#Acció6deMAIG

#Acció14deMAIG