25/04/2019

LA NEGOCIACIÓ CONTINUA:
PROPOSTES DE LA PLATAFORMA

A la sisena reunió del període formal la plataforma UNIÓ SINDICAL CAIXABANK ha detallat una contraproposta extensa a las mesures de la direcció:

INDEMNITZACIONS

Manteniment de las condicions acordades en l’ERO 2015, però amb les millores següents:

• La inclusió d’una generació addicional en el col·lectiu A, i una altra en el B.
  • Augment de les primes
  • Actualització de les aportacions als plans de pensions.
  • Forma de pagament: a elecció de l’empleat, pagament únic com s’ha fet fins ara, o pagament en forma de renda. En aquest sentit hem sol·licitat a la direcció que abordi productes financers que garanteixin, d’una banda, la neutralitat fiscal (això és que es mantinguin els beneficis d’exempció i reducció per rendiments irregulars), i de l’altra, una millora de les rendibilitats).

MOBILITATS:

Estem encara avaluant les situacions marginals en què pot produir-se una mobilitat forçosa. Elaborarem un protocol d’actuació que les delimiti, estableixi compensacions i garanties de retorn, i que serveixi per evitar qualsevol actuació arbitrària

OFICINES STORE i INTOUCH :

• Manteniment de les condicions de l’actual pacte Stores, però limitant al nombre d’oficines en horari singular fins un màxim de 625.
  • Un màxim del 50% d’oficines d’aquesta tipologia per municipi i possibilitat de que hi hagi plantilla en horari general en aquestes oficines.
  • Manteniment de les condicions de l’actual pacte InTouch, però amb un límit de 1.500 empleats.

OFICINES S1 i S2

• S1: Manteniment general de les condicions actuals, fixant un topall de 150 oficines.
  • Creació d’una nova modalitat d’oficina que es denominarà S2 i que no podran superar el doble d’oficines S1. Comptaran amb un director nivell V i un empleat.
  • Establiment de condicions de reclassificació

MESURES D’AMPLIACIÓ D’HORARI:

Exigim la retirada de:

• Les 100 tardes dels GC’s
  • Obertura de la tarda dels dimarts.

MESURES DE CLASSIFICACIÓ D’OFICINES:

Retirada de l’eliminació de la figura del sotsdirector o segon responsable i l’ampliació del període de consolidació de nivells.

ALTRES CONDICIONS GENERALS:

Regulació de la retribució flexible, referit, en principi, a l’ajut de llar d’infants, assegurança de salut de familiars i bo transport.

D’aquesta manera podríem beneficiar-nos de les exempcions fiscals pròpies d’aquests conceptes

RESPOSTA DE L’EMPRESA

Després del recés sol·licitat per l’empresa per valorar les propostes sindicals, la direcció ha insistit que de no adoptar mesures que solucionin el desajust de la plantilla tornaran a plantejar un ERO amb extincions forçoses.

Per tant han valorat positivament la nostra contraproposta i el compromís d’abordar un procés acotat de mobilitats de forma objectiva, garantista, i que eviti qualsevol tipus d’arbitrarietat del procés.

La plataforma UNIÓ SINDICAL CAIXABANK sí que dóna solucions i sí que aporta mesures que permetin arribar a un acord garantista per a la plantilla.

Som a la via correcta. Seguim treballant. Sense soroll. Treballant.

.

UNIÓ SINDICAL DAVANT L’ #EROCAIXABANK