08/05/2019

ACORD FINAL AL ERO CAIXABANK

Després de quatre mesos de llarga i dura negociació, la plataforma UNIÓ SINDICAL CAIXABANK ha aconseguit un bon acord que HA EVITAT qualsevol tipus d’acomiadament forçós; que HA REGULAT OBJECTIVAMENT situacions de trasllat puntual que mai superarà els 75 km, amb unes condicions que afavoriran l’adscripció voluntària; que HA ASSEGURAT LA XARXA RURAL i a un bon nombre d’oficines se’ls HA EXIMIT de l’obligació de complir amb el sistema actual de reptes i campanyes; que HA LIMITAT la concentració d’oficines STORE, amb el que assegurem el manteniment de la xarxa tradicional; que HA AUGMENTAT el número de GC’s; que HA EVITAT l’obertura dels dimarts a la tarda; que HA ASSEGURAT que s’abordin DVI’s en 2020 i es TANCAMENT en data fixa el Pla d’Igualtat; que HA ACONSEGUIT per a tots aquells que s’han deixat la pell per aquesta empresa EL MILLOR ACORD D’EXTINCIONS de la història d’aquesta empresa…

En definitiva, HA SIGNAT UN BON ACORD.

Aquest és un petit resum de l’acord recent signat:

PROPOSTA INICIALPROPOSTA ACORDADA
ERO FORÇÓS:

de 2.157 empleats

ERO VOLUNTARI FINS A 2.023 EMPLEATS
INDEMNITZACIONS:

5 anualitats al 50% amb descompte de l’atur.

·         Indemnitzacions al 57%, més primes, ampliació d’anualitats i generacions addicionals.
·         Sense descompte de l’atur.
·         Elecció de cobrament en forma de renda o pagament únic, sense pèrdua de beneficis fiscals.
MOBILITAT FORÇOSA:

Fins a 100 km per a  cobrir desajustaments de plantilla (tant per extincions com per canvi de model)

·         Acotada fins a 75 km.  Prioritzades les voluntàries amb primes més grans. Només poden general mobilitat les extincions produïdes en places deficitàries.

·         Primes: mobilitat voluntària:

o    De 26 a 50 km 9.000€

(4.500€ +125€ por 36 meses).

o    De 51 a 75 km 18.000€

(4.500 + 375 por 36 meses)

·         Mobilitat forçosa:

o    De 26 a 50 km 7.200€

(200€ por 36).

o   De 51 a 75 km 16.200

(450€ por 36 meses)

PACTE STORE:

·         700 oficines Store

·         100 oficines Business Bank

·         Manteniment condiciones actuals.
·         Ampliació de 340 oficines Store y 70 Business Bank.
·         Màxima concentració del 50% por província, o un mínim provincial de 200 oficines en horari general.
·         Voluntarietat garantida. No generen mobilitat geogràfica, al permetre’s plantilla en horari general en aquest tipus d’oficines i al crear la figura d’equips de suport específics de fins a 50 Km.
PACTE IN TOUCH:

2.000 gestors

·         2.000 gestors
·         Protocol que reguli les incidències amb la xarxa d’oficines.
OFICINES S1:

515 (d’un únic empleat)

·         300 oficines S1. Amb un màxim de 1.300 clients. No tindran seguiment de reptes ni campanyes comercials.
·         Creació d’una nova modalitat d’oficina que s’anomenarà S2, amb un límit de 450.
·         Les S2 comptaran amb un director (nivell VI que pujarà a nivell V als tres anys) i un empleat.
Ampliació de 100 tardes per als GCRetirada de la mesura.
Apertura de las tardes dels dimarts. Retirada de la mesura
Eliminació de la figura del Sotsdirector/2n. Responsable a les oficines rurals de 3 o menys empleats.Només en oficines rurals però mantenint-se els càrrecs actuals (mesura vegetativa)

Vinculat a l’augment de la plantilla de GC en 1500 GC, dels quals 800 seran GC2.

Ampliació del període de consolidació de nivellsRetirada de la mesura.
Ampliació apertura horari al públic fins les 14:45hApertura horari al públic fins les 14:30 i reducció horari comercial dels dijous tarda fins les 18:30h

A més a més, des de la plataforma UNIÓN SINDICAL CAIXABANK (USC), hem aconseguit:

• Possibilitat d’arbitrar Excedències incentivades per als afectats per mobilitat forçosa.
  • Compromís d’acordar el Pla d’Igualtat abans del 31 de desembre d’aquest any.
  • Pla de retribució flexible amb beneficis fiscals per als empleats (llar d’infants, bitllets de transport, assegurança mèdica familiars, assegurança estalvi a la jubilació …)
  • Compromís d’abordar DVIs en 2020.

UNIÓN SINDICAL FRENTE AL #ERECAIXABANK

20190508 UNIO SINDICAL CAIXABANK NUM 23