Dia 26, Divendres de Fusió

Dia 26, Divendres de Fusió

Demà divendres 26 se subscriurà el corresponent acord de fusió per absorció. A partir del dilluns dia 29 (el dia “D”) començarem a treballar com a entitat única.

Canvis organitzatius

Aquesta setmana s’han començat a realitzar amb caràcter verbal en diferents àmbits organitzatius de CaixaBank i Bankia, tot això supeditat a la data efectiva d’integració, comunicacions de canvis organitzatius i integracions de centres, els quals es duran a efecte a partir del citat dia “D” i de manera gradual i transitòria (fins que s’hagin integrat totes les xarxes i hi hagi una estructura organitzativa única, una vegada finalitzada la integració informàtica).

Des de relacions laborals ens indiquen que podrien donar-se “casos excepcionals” de mobilitat amb assignació a un centre amb distància superior a 25 km, les quals es tractaran amb criteri de voluntarietat i amb les corresponents compensacions (si bé manca encara determinar les mateixes).

La UGT hem mostrat el nostre rebuig a aquesta manera d’obrar. Hi ha hagut temps més que de sobres per a consensuar amb la RLT les mesures que permetessin solucionar les necessitats organitzatives que se li plantegen en aquests moments a l’entitat i que garantissin realment tant la voluntarietat com les compensacions a percebre.

Hem elevat la nostra queixa davant els casos que ja s’estan produint i que evidencien el caràcter “d’excepcionalitat” dels moviments, instant la direcció a realitzar les mateixes a través de comissions de servei (les quals compten amb regulació tant temporal com de les compensacions a percebre) per un termini determinat i amb retorn en una data certa, o bé amb teletreball (mantenint el centre de presència actual).

Banca Privada i Banca d’Empreses

En l’àmbit de banca d’empreses i privada, està previst que a partir de la data de “closing” s’integrin els equips, treballant en el mateix centre totes dues plantilles, i es determini la persona que exerceixi la direcció del centre, si bé en alguns casos podrà nomenar-se també una direcció adjunta (especialment en els centres d’empresa).

Les persones que perdin el càrrec o puguin ser nomenades adjuntes, mantindran les condicions que tenien de manera transitòria, de manera que ningú veurà minvada la seva retribució salarial actual.

Centres InTouch

En l’àmbit de inTouch, només està prevista la integració de centres amb la incorporació de la plantilla de “Connecta amb el teu expert” en el centre inTouch de la mateixa població a Barcelona, Tenerife i Sevilla.

La resta de centres es queden amb l’estructura i ubicació actuals.

Xarxa d’Oficines

Esta molt condicionada al fet que s’integri tecnològicament en una única xarxa, previst per a finals de novembre, i a partir d’aquí, hi haurà un nou canvi organitzatiu.

De moment, no es produirà cap integració d’oficines per tal de mantenir les xarxes separades mentre no finalitzi la integració tecnològica.

Substitució de l’AVE i retorn a la “Visió Client”

Des de RR.LL ens informen de la substitució de l’AVE per un nou sistema de gestió de relacions amb el client (CRM) en temps real.

Es pretén millorar l’eficiència comercial al mateix temps que buscar una solució a la falta de capacitat de l’AVE en la gestió del cada vegada major nombre de clients que s’assignen a les carteres, problema que es veuria agreujat amb la incorporació dels clients de Bankia.

Aquest nou sistema que té la seva base en el SalesForce, permetrà aplicar un canvi de model en la sistemàtica comercial,  “Visió client”, en la qual el client passa a estar en el centre i no el producte com fins ara.

No obstant això, des de la UGT hem traslladat a la direcció que aquest nou canvi de filosofia ha de veure’s acompanyat d’un canvi en l’actitud fustigadora dels comandaments intermedis i responsables de negoci de les territorials pel que fa a l’exigència de reports i massificació de “Teams”, la qual cosa sens dubte alliberarà major temps de gestió per als seus equips, permetent-los treballar.

Aquest nou sistema de gestió que substitueix a l’AVE consta de dues aplicacions:

Els Meus Clients
Les Meves Vendes
  • Permetrà una millor visió client i suposarà un canvi en la planificació en la gestió de les accions comercials, així com l’adaptació de la tipologia de la informació en funció de la mena de gestors, i també incorporar indicadors per a fer seguiment de clients de forma més àgil.
  • S’hi podrà accedir per mòbils i tauletes.
  • Coexistirà amb l’AVE durant uns mesos.
  • Aquesta nova aplicació s’està gestionant com una prova pilot des del 8 de febrer, bàsicament una DAN per DT, i el desplegament està previst de manera progressiva fins a novembre d’enguany, començant per les oficines store en les quals esperen tenir-ho implementat a principis de maig.
  • Comporta una formació específica que es realitzarà entre juny i juliol dirigida a DANs, directors i sotsdirectors, amb una càrrega lectiva de 12 hores de les quals el 50% serà presencial.

Aquesta formació està catalogada com a “recomanada”, el que suposa que no computaria la seva realització com a temps efectiu de treball. Hem exigit a RR.LL que la realització d’aquesta formació ha de computar com a temps efectiu de treball, atesa la implicació que aquesta aplicació tindrà en el nostre dia a dia.

  • Permet fer el seguiment i visualització de l’activitat comercial en temps real. L’AVE ho permet amb un decalatge de 2-3 hores.
  • El mànager pot veure aquesta informació també en temps real. Permet fer seguiments de campanyes en format de quadre de comandament.
  • No és necessària formació, es farà tan sols una presentació.
  • S’està analitzant el calendari del desplegament d’aquesta aplicació, si bé ja està en ús des de fa tres setmanes per alguna DT, DC i alguna DAN (prova pilot).
  • Inicialment està prevista per a l’àmbit de xarxa retail, però en un futur s’incorporarà a l’àmbit de banca d’empreses i privada.

#LaForçad’AvançarJunts

About The Author

Ivan Argüelles Álvarez

Secretari d'Acció Sindical d'UGT CaixaBank. "Vaig entrar a CaixaBank el febrer de 2002. Sóc pare de dues nenes i un nen. La meva passió: la meva família i el Tai-Jitsu.

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

enllaços d’interès