Empitjora el Grau de Satisfacció de la Plantilla

Empitjora el Grau de Satisfacció de la Plantilla
Els resultats de l’enquesta d’opinió realitzada per l’entitat, no fa més que remarcar les greus deficiències que portem anys denunciant:
  • Sobrecàrrega de treball
  • Dificultat en la conciliació de la vida laboral i familiar.
  • Falta d’expectatives de carrera professional, més notori a SS.CC.
  • Individualització enfront del treball en equip per buscar l’assoliment de l’objectiu comú.
  • Desproporció entre els reptes que s’estableixen en els centres amb la realitat d’aquests.
  • Falta de claredat en les bases de primes i incentius.
  • Falta de participació de la plantilla en aquelles decisions que afecten el seu treball.
A major antiguitat en l’entitat, major insatisfacció amb l’orientació a resultats.
La comparació amb les dades d’anteriors enquestes (2017, 2015) permeten observar que el grau de satisfacció de la plantilla empitjora, així com comprovar que les mesures adoptades per l’entitat fins avui no aconsegueixen l’efecte desitjat.
L’entitat suspèn clamorosament pel que fa a la càrrega de treball assignada al lloc de treball (solament un 33% de respostes favorables), en les regles que s’apliquen per calcular la prima i els incentius (40%), en les condicions de treball (42%), i en l’orientació als resultats (47%).
En l’enquesta també s’ha mesurat el eNPS (employee Net Promotor Score), que dóna informació sobre el grau de compromís  i la satisfacció de la plantilla respecte a les seves condicions laborals.

El resultat global d’aquest indicador (8 sobre una escala de 100) llança un ampli marge de millora, atès que es troba en la part baixa de la forqueta del eNPS, la qual cosa implica que l’entitat ha d’introduir millores per a aconseguir majors quotes de satisfacció per part de la plantilla.

Hem de recordar els esforços realitzats per l’entitat, vídeos de responsables territorials inclosos, per a comptar amb la major participació possible, havent-hi fins i tot prorrogat la data de tancament de l’enquesta, tractant de vèncer el recel sobre la confidencialitat d’aquesta.

Una vegada més, l’entitat informa que a partir dels resultats obtinguts confeccionarà un pla d’acció amb el propòsit de millorar i construir, entre tots, un millor CaixaBank.

Però perquè aquesta voluntat sigui creïble i possible, és del tot necessari que es compti per a l’elaboració del mateix amb la plantilla, i, per tant, amb la representació laboral dels treballadors, coneixedor i transmissor en molts fòrums d’aquestes opinions.

En la reunió que a aquest efecte celebrarem demà  dimarts amb la direcció, la UGT donarem trasllat de l’anteriorment exposat i exigirem l’elaboració d’un pla d’acció consensuat amb la RLT que possibiliti revertir les mancances denunciades.
#AmbLaNostraPlantilla

About The Author

Ivan Argüelles Álvarez

Secretari d'Acció Sindical d'UGT CaixaBank. "Vaig entrar a CaixaBank el febrer de 2002. Sóc pare de dues nenes i un nen. La meva passió: la meva família i el Tai-Jitsu.

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

enllaços d’interès