L’EMPRESA DÓNA PER CONSTITUÏDA LA TAULA NEGOCIADORA

10 de gener de 2019. En la primera reunió del període negociador previ a l’obertura formal (acomiadament col·lectiu, mobilitat geogràfica i modificació substancial de condicions de treball) l’empresa dóna per constituïda la taula negociadora, formada per la part laboral per 16 membres més tres assessors. Tota la representació laboral ha sol·licitat la retirada d’aquest procediment i l’obertura d’una taula de negociació col·lectiva no sotmesa a terminis legals, com és la norma en aquesta entitat quan no es donen situacions excepcionals que ho justifiquin.

La UGT ha ressaltat que és urgent negociar aspectes laborals que han quedat postergats en altres acords fins aquest primer trimestre, com el pla d’igualtat, el desenvolupament de carreres professionals, millores en les mesures de conciliació, i la implantació del control horari, per exemple.

Calendari de pròximes reunions

S’han fixat els tres dijous següents de gener (17,24 i 31). Cal destacar que en el dijous que ve la direcció explicarà les causes que motiven l’ERO i les mesures que contempla adoptar.

Igualment davant la possibilitat de mesures severes per part de la direcció hem proposat a la resta de sindicats l’adopció d’una plataforma conjunta d’acció i negociació, com un instrument eficaç de defensa dels nostres drets.

CIR190110 ERO COMUNICAT 2