SEGONS L’EMPRESA ELS ACOMIADAMENTS GENERARAN TRASLLATS

14 de febrer de 2019. En la sisena reunió del període previ previst en el conveni col·lectiu l’empresa ha insistit que s’han d’amortitzar 2157 llocs de treball, i que a més a més, necessiten la mobilitat geogràfica per cobrir les vacants produïdes pels acomiadaments, i els excedents dels tancaments d’oficines i la reclassificació a S1. La UGT esgotarà totes les vies que calguin perquè l’empresa retiri les mesures traumàtiques.

En aquesta reunió la direcció ha comminat a la representació laboral a negociar les mesures que ells han proposat i han advertit que si no constaten cap avanç, donaran per esgotat el període previ que estipula el conveni col·lectiu. Així li resulta molt fàcil negociar a la direcció, ja que poden iniciar el rellotge que marca l’estatut quant vulguin i amenaçar amb l’aplicació de les mesures si no s’arriba a l’acord.

Mapa d’oficines store i business de nova obertura, i reclassificacions com S1

Aquest és el mapa aportat avui i és el que resulta després d’actualitzar la informació amb les store i business ja obertes. Si bé és una informació més completa encara resulta insuficient per valorar amb detall les mesures proposades i l’impacte que en termes de mobilitat geogràfica pugui provocar.

1. No podem acceptar que hi hagi acomiadaments forçosos.
  2. Les xifres ofertes en primera instància per l’empresa, pel que fa a les extincions, estan molt allunyades de les que vam acordar en l’ERO de 2015. I si volem que es cobreixi un nombre tan elevat de baixes no podrà efectuar-se amb unes indemnitzacions ridícules. L’empresa haurà de millorar la seva oferta i ampliar el nombre de generacions que es puguin sumar als col·lectius A i B. En aquest context, el descompte de la desocupació no és una bona manera de facilitar l’èxit.
  3. Tampoc podem oblidar-nos de donar una sortida digna, via dvi als companys de més edat de Barcelona i Terol.
  4. La mobilitat geogràfica no pot ser un xec en blanc a la direcció perquè facin al que els abelleixi o afegeixin encara més pressió a la xarxa d’oficines. Ha d’estar motivada (en el tancament d’oficines o reclassificació com S1), s’ha de limitar, taxar i oferir-se com a mesura voluntària i pagada.
  5. Classificació d’oficines: podrà modernitzar-se o reajustar-se a les circumstàncies actuals, però no pot proposar-se un model que ens costi diners als treballadors i que no doni solució a les expectatives professionals actuals i les que es generin.
  6. Horaris: no podem acceptar cap negociació d’horari que no inclogui mesures de control de jornada i desconnexió digital. Amb aquest requisit sí que podríem estar en disposició de parlar de mesures voluntàries de flexibilitat com la jornada setmanal de quatre dies, el teletreball o qualsevol altra mesura que faciliti la conciliació.
  7. Pel que fa al desenvolupament de la negociació: encara que és cert que ganes no ens falten de dir-li a l’empresa que per tornar a escoltar el mateix mantra no cal reunir-se, la UGT romandrà negociant tot el temps que calgui fins a arribar a un acord que sigui assumible. Ens podrem aixecar de dinars de treball, de dinars festius, de qualsevol sarau, però d’una taula de negociació, només ho farem al final, amb signatura o sense signatura.

CIR190214 ERO CAIXABANK Comunicat Núm 10