L’EMPRESA MODIFICA MÍNIMAMENT LA SEVA PROPOSTA INICIAL

21 de febrer de 2019. A la setena reunió del període no formal de l’ERO, l’empresa ha millorat escassament els percentatges d’indemnització dels col·lectius A i C, renuncien a ampliar el nombre de mesos d’horari amb obertures vespertines, i delimiten les oficines S1 en 515. Tanmateix, continuen considerant la mobilitat geogràfica com a mesura necessària i l’aplicació d’acomiadaments forçosos si no s’arriben a 2157 llocs de treball amortitzats.

Mesures extintives

La modificació dels imports indemnitzatoris no és suficient perquè l’adscripció voluntària cobreixi l’objectiu:

• Col·lectiu A: tots amb conveni de la seguretat social fins als 63 anys i amb descompte de la prestació per desocupació.
    • Nascuts en 1961 o anteriors: 53% del salari regulador fins als 63 anys.
    • Nascuts en 1962: 53% del salari regulador fins als 62 anys.
    • Nascuts en 1963: 51% del salari regulador fins als 61 anys.
    • Nascuts en 1964: 50% fins als 60 anys (igual que abans).
  • Col·lectiu C: 40 dies per any, amb un mínim de 18 mensualitats i màxim de 24 mensualitats.

Resta de mesures

Pel que fa a horaris: l’obertura dels dimarts s’aplicaria a totes les oficines, llevat de les d’un empleat. Renuncien a l’ampliació de l’horari d’hivern més enllà del que estableix el conveni, i proposen que l’horari singular flexible sigui només per als gestors de les oficines no S1, ni Store ni centres InTouch.

Les oficines S1 les delimiten en un màxim de 515, i pel que fa a les oficines store i InTouch no volen modificar les condicions, només la quota (800 oficines store o businnes, i una plantilla de 2000 treballadors en centres intouch).

La resta de propostes es mantenen sense canvi.

La pròxima reunió serà el 28 de febrer.

Per a la UGT és imprescindible que les mesures siguin voluntàries, i en aquesta direcció continuarem treballant tot el que calgui. Esperem que la direcció modifiqui la seva posició.

Unitat d’acció

És hora que tota la representació laboral abordi aquesta negociació unida. No pot ser que en mes i mig de negociació l’empresa segueixi pensant que ha d’aplicar mesures unilaterals i forçoses perquè ella ho val. Ella no ho val. Qui val és la plantilla

CIR190221 ERO CaixaBank Comunicat Núm 11