L’EMPRESA RENÚNCIA PARCIALMENT A MODIFICAR LA CLASSIFICACIÓ D’OFICINES

28 de febrer de 2019. En la vuitena reunió l’empresa ha renunciat a incloure el seu nou model de classificació d’oficines, però manté l’ampliació del període de consolidació (a 3 anys), i l’eliminació de sotsdirectors i segons responsables en les oficines de menys de cinc empleats.

Igualment accepten introduir mesures de control de jornada, però només per al col·lectiu de gestors en horari partit de 100 tardes.

Encara que està disposada a prioritzar les adhesions voluntàries tant a les extincions com als trasllats, es reafirma l’empresa a no voler renunciar al fet que en última instància pugui adoptar mesures forçoses.

Pel que fa a les mesures extintives. La UGT no pot acceptar condicions que empitjorin les acordades en EROS anteriors, que es van subscriure en condicions de crisi econòmica. La proposta empresarial garanteix un nul èxit d’adhesions voluntàries. A part no pot fer-se una oferta de tal magnitud amb uns resultats econòmics tan escandalosos.

Pel que fa a les mobilitats forçoses hem de recordar que existeixen procediments voluntaris. Només cal voler regular concursos de trasllats i suficients compensacions econòmiques o professionals.

Pel que fa a la classificació d’oficines, des de la UGT entenem que no podem renunciar a parlar de carreres professionals, ja que insisteixen a eliminar càrrecs, ampliar el període de consolidació i minvar el nombre d’oficines classificades.

Pel que fa al control horari per a certs col·lectius, per a la UGT constitueix un dret de tot treballador, que ha de comptar amb eines que li facilitin la conciliació de la vida laboral i personal.

Per a la UGT és imprescindible que les mesures siguin voluntàries, i en aquesta direcció continuarem treballant tot el que calgui. Esperem que la direcció modifiqui la seva posició.

La pròxima reunió serà el 14 de març a Barcelona

CIR190228 ERO CAIXABANK Comunicat Núm 12