PER LA UNITAT D’ACCIÓ SINDICAL

15 de gener de 2019. Com ja vam indicar en la nostra circular del passat dijous, la UGT s’ha dirigit a la resta de la representació laboral per abordar aquesta negociació de forma unitària desenvolupant una plataforma conjunta d’acció i negociació. Si l’empresa ha tret tota l’artilleria que la reforma laboral li permet, la unitat d’acció sindical és una via òptima per defensar els nostres drets laborals.

Déjà vu

En la circular de 19-05-2015 en què comuniquem l’obertura de l’anterior ERO (art. 40,41 i 51), efectuem la següent valoració del procediment adoptat:

“Just quan s’albira un repunt de l’activitat financera, i comencen ja a consolidar-se beneficis més que acceptables, plantejar una modificació substancial de condicions de treball no sembla el millor mitjà d’aconseguir una plantilla compromesa amb l’empresa. El que toca ara és consolidar i millorar les nostres condicions laborals, no només les econòmiques, i aconseguir que treballar en aquesta empresa torni a ser un referent cobejat en tot el sector.

Per negociar i trobar la millor solució a aquests problemes, l’empresa no necessita emparar-se en el més dur de la Reforma Laboral; en té prou amb tenir voluntat d’arribar a acords satisfactoris, i voluntat de complir-los.

Tanmateix l’escenari de partida és ombrívol: una negociació que de no acabar en acord pot acabar en l’aplicació de mesures unilaterals. Aquesta no és la millor manera de negociar amb la RLT. “

Han passat quatre anys. Repetim escenari i repetim valoració.

L’única diferència és que, d’una banda, la consolidació de l’empresa és més que certa, i segons el parer de bastants experts, excel·lent; i d’altra banda, la pressió comercial exercida a la plantilla està fregant límits inassumibles.

Unitat d’acció sindical

Sense necessitat de conèixer els plantejaments de l’empresa, que respondran a les autoexigències contingudes en el Pla Estratègic, molt ens temem que la direcció vol fer recaure l’esforç, un cop més, a la plantilla de Caixabank. No en té prou amb l’exercici de responsabilitat i professionalitat demostrat dia a dia pels treballadors, sinó que ara vol reblar el clau. No es pot justificar qualsevol cosa amb la rendibilitat delaccionistes.

Davant d’aquest moviment la plantilla es mereix una acció sindical unitària i responsable que serveixi de contenció.

CIR190115 ERO COMUNICAT 3