ERO CAIXABANK COMUNICAT NÚM. 4

MESURES POC PRUDENTS I GENS PROPORCIONALS

17 de gener de 2019. A la segona reunió del període negociador previ a l’obertura formal (per acomiadament col·lectiu, mobilitat geogràfica i modificació substancial de condicions de treball) l’empresa ha avançat dades de l’informe econòmic extern justificatiu d’un llarg catàleg de mesures: acomiadament de 2157 treballadors, tancament de 793 oficines, reducció de costos derivats per la classificació d’oficines, obertura de més tardes a la setmana, augmentar el nombre d’oficines i centres amb horari singular i mantenir les oficines rurals si s’aconsegueix abaratir i eixamplar la mobilitat geogràfica.

La UGT ha tornat a demanar la retirada d’aquestes mesures, i molt més ara que s’han detallat en tota la seva crueltat.

A més a més des de la UGT hem assenyalat que les dades aportades per la consultora externa són contradictoris amb els reflectits en el Pla Estratègic. No pot ser que davant els inversors i accionistes es digui que som els millors i que es pagaran més dividends, mentre que davant dels treballadors es digui just el contrari i es pretengui pagar menys en les nòmines.

Les mesures anunciades ens semblen completament inadequades i desproporcionades: A la pròxima reunió farem una valoració més detallada.

Resum de les mesures

• Acomiadament col·lectiu: 2157 treballadors de 50 províncies
  • Mobilitat geogràfica: eixamplar el radi de 25 km a la província sencera.
  • Ampliació d’horaris d’oficines no store:
    • una tarda més a la setmana
    • ampliar l’horari d’hivern dos mesos
    • horari singular flexible de 100 tardes per als gestors
  • Classificació d’oficines
    • Deixar només tres tipus d’oficines, sense tenir en compte la ponderació
    • Variar l’algoritme d’assignació
    • Ampliar el període de consolidació del nivell retributiu
    • Eliminar la figura del sotsdirector o segon responsable en oficines de menys de cinc empleats
    • Abaratir els nivells de classificació
  • Oficines store
    • passar de les 290 actuals a 700 store més 100 bussines
  • Intouch
    • augmentar la plantilla de 900 a 2000 treballadors
  • Oficines rurals
    • mantenir si s’aconsegueixen abaratir els seus costos, com ara augmentant el nombre d’oficines S1 i eliminant els seus requisits.

1. Hem tornat a sol·licitar la retirada d’aquest procediment de negociació, que s’aprofita d’allò més dur que li permet la reforma laboral.
  2. No podem acceptar la destrucció d’ocupació de qualitat, o de l’abaratiment, i molt menys en una empresa amb uns beneficis gens menyspreables.
  3. Les mesures plantejades són desproporcionades i prou imprudents.
  4. Qualsevol mesura que s’adopti ha de ser completament voluntària.
  5. Seguim insistint en la necessitat d’abordar aquest procés, si no el retira la direcció, de forma unitària. La unitat sindical és la nostra millor eina.

CIR190117 ERO COMUNICAT 4