LES MESURES ACTUALS NO SÓN SUFICIENTS

LES MESURES ACTUALS NO SÓN SUFICIENTS
Per a la UGT és necessari reduir encara més el nombre d’empleats i empleades que realitzen l’atenció al públic presencialment a oficines, fins a un mínim imprescindible, i dotar-los de suports en teletreball o en punts nets per tirar endavant amb el mínim dany per a les persones i l’entitat.
Tot i l’enduriment de les mesures que limiten la mobilitat de persones pel Reial Decret Llei, no són suficients les mesures preses per la direcció i s’agreuja la situació amb la contractació dels ICOs.

 

Per a la UGT els equips de protecció individual són imprescindibles.

 

És imprescindible que els empleats i empleades que estan prestant servei a les oficines i que atenen presencialment a clients, comptin amb els equips de protecció individual adients (mascaretes i guants), gels desinfectants, així com mampares de protecció de metacrilat. És una exigència reiterada de la UGT i que traslladarem de nou en la reunió del comitè unificat de seguretat i salut laboral (CUSSL) que se celebrà aquesta tarda.

 

Els empleats i empleades que no disposin d’aquests equips de protecció no haurien d’atendre al públic.

 

Prevenir també és “preparar o disposar amb anterioritat les coses necessàries per a un fi determinat”.

 

L’entitat ha de fer provisió d’equips de protecció individual així com de mampares de protecció de metacrilat de manera que, un cop vagi millorant la situació actual i a mesura que es vagi produint la reincorporació gradual dels empleats i empleades a les oficines, i mentre perduri en el temps el possible risc de contagi un cop retirat l’estat d’alarma, tota la plantilla que atengui al públic compti amb aquests elements de protecció.

 

La deficient operativitat del teletreball suposa un problema per la contractació de les línies ICO

 

Una mostra més de la manca de previsió queda plasmada en els problemes de la plantilla per connectar-se a través del teletreball i poder fer l’operativa necessària des del seu domicili.

 

La UGT, conscient de la responsabilitat de l’entitat com a sector essencial i davant les mesures preses per atendre la situació d’emergència financera dels nostres clients autònoms i del segment empresarial, comprenem la necessitat d’abordar aquest problema i donar solució a aquest, però exigim a la direcció que:

 

  1. La quantitat d’empleats i empleades que la direcció mobilitzi des de teletreball a centres amb connexió per realitzar aquests serveis essencials sigui la mínima possible. No podem incrementar l’exposició al risc de contagi de plantilla, sobretot després de les últimes mesures de restricció a la mobilitat que estableix el Reial Decret Llei.

 

  1. Evitar desplaçaments diaris innecessaris i concentració de plantilla en centres de treball, com els centres InTouch. És del tot incoherent que la primera mesura preventiva presa respecte de la plantilla InTouch hagi estat enviar-la a fer teletreball als seus domicilis i ara es pretengui derivar a aquests centres a la plantilla de xarxa que es troben com a mesura preventiva fent teletreball.

 

  1. Si cal derivar a la plantilla en teletreball novament a centres de treball amb connexió, hauria de canalitzar-se a través de l’habilitació de PUNTS NETS a cada Dan (oficines tancades al públic amb grups molt reduïts d’empleats en les mateixes).

 

  1. Que s’obrin els corresponents canals de negociació de les mesures preventives amb la representació laboral, el que possibilitarà que la direcció deixi de variar els protocols arran de com es van desenvolupant els esdeveniments i s’estableixin les mesures preventives necessàries per a la seguretat de la plantilla i dels nostres clients.

 

Pressions comercials. Inadmissible. La direcció ha de prendre mesures al respecte

Per donar compliment a la prestació de serveis essencials, es restringeix temporalment en oficines l’operativa de finançament de productes de compra estrella derivant-la a InTouch, empleats en remot i canals digitals; s’han donat instruccions per part del director general de negoci a les territorials que no es realitzin comunicats respecte de pel que fa a l’activitat comercial proactiva, i fins i tot el conseller delegat parla de “vorejar les campanyes comercials”.

 

Tanmateix, són nombrosos els casos de comandaments intermedis que continuen exigint informes de seguiments comercials i pressionant els seus equips a mantenir una activitat comercial proactiva.

 

Aquests comandaments que tan sols acrediten la seva mediocritat en un moment com l’actual, obvien de manera descarada les instruccions que reben de la direcció al respecte. Exigim a la direcció que prengui les mesures disciplinàries necessàries per posar fi a  aquestes actituds.

 

Reduccions de jornada. La direcció mira a una altra banda

 

 

El passat dia 18 de març la direcció va comunicar la variació de l’horari laboral per la plantilla d’oficines de la xarxa, Store, BusinessBank, Centres d’Empresa i Centres de Banca Privada, fixant el mateix de dilluns a divendres de 8:00 a 15:00 hores.

 

Des de la UGT vam sol·licitar a la direcció que davant el canvi de l’horari laboral no apliqui reducció salarial als empleats i empleades amb reducció de jornada dels dijous tarda.

 

Lamentablement, la direcció va mantenir el criteri de procedir a la reducció salarial corresponent a la reducció de jornada que gaudeixen. Per tant, i per no veure perjudicats econòmicament, els empleats i empleades afectats hauran de sol·licitar la finalització de la reducció de jornada a recursos humans, els quals tractaran d’atendre aquestes peticions dins dels quinze dies posteriors a aquesta sol·licitud.

 

Des de la UGT considerem que la plantilla afectada està en el seu dret de procedir a reclamar les quantitats indegudament descomptades des de l’esmentat dia 18 de març i mentre es mantingui aquest horari laboral especial o es produeixi l’efectiva anul·lació de la reducció de jornada (en el supòsit de sol·licitar-la) .

Si és el teu cas, no dubtis a posar-te en contacte amb el teu delegat d’UGT, t’informarà i ajudarà a gestionar la reclamació.

 

#AMBLANOSTRAPLANTILLA

 

S’ha establert el programa #AMBTUMESQUEMAI, en el qual es faciliten argumentaris comercials per dirigir-nos als nostres clients, adequat a la situació actual, en què s’informa el client que “nosaltres també podem teletreballar i disposem de la tecnologia per ajudar de forma remota”, que “les nostres oficines estan pràcticament totes obertes des de les 8.30 hores fins a les 14.30 hores amb el protocol de seguretat per preservar la salut dels clients i empleats” i que “davant l’actual situació en què és recomanable quedar-se a casa …”.

 

A més dels programes #ARAMESQUEMAI, #AMBLESNOSTRESFAMILIES, #AMBELSNOSTRESAUTONOMOSIEMPRESES, #AMBLESNOSTRESFAMILIESINEGOCIS, hauria de donar major rellevància al programa #AMBLANOSTRAPLANTILLA.

 

 

 

LA UGT, SEMPRE AMB TU

 

 

CIR20200402 LES MESURES ACTUALS NO SÓN SUFICIENTS

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

enllaços d’interès